Handelsvillkor för Kappa.se

 

1 mars 2020

 

Översikt
1. Introduktion
2. Beställa varor
3. Priser och betalning
4. Säkerhet på kappa.se
5. Leverans
6. Ångerrätt
7. Reklamation och klagomål
8. Returnering av varor
9. Färger
10. Personlig information och cookies
11. Tillämpad lag
12. Reservationer
Bilaga: Standard returformulär.


1. Introduktion

Dessa villkor gäller för köp som gjorts av konsumenter på denna webbutik som ägs och drivs av
Primetime Denmark A / S
Block 81
3460 Birkerød
Reg. 20053178
Tel. +45 38192460
nedan kallad (KAPPA).
Vi rekommenderar att du läser villkoren noggrant innan du shoppar i webshopen.
Du bör vara särskilt uppmärksam på de texter som citeras i kursiv stil.


2. Beställa varor

Du kan beställa online 24 timmar om dygnet. Vi hanterar order under perioden kl. 09.00 – 14.00. Beställningar som görs utanför denna period kommer att hanteras nästa arbetsdag.

När du gör en beställning skickar vi dig en orderbekräftelse / faktura omedelbart via e-post. Om du vill få en ny kopia av din beställningsbekräftelse, vänligen maila ks@primetimedenmark.dk.
Det rekommenderas att du sparar orderbekräftelsen / fakturan för eventuella förfrågningar till Kappa.

Du ansvarar för kundinformationen som du anger som en del av köpet eftersom vi inte validerar eller verifierar denna information.

Observera att du måste vara minst 15 år för att beställa i vår webbshop.


3. Priser och betalning

Det gällande priset är det som anges vid beställningstillfället i den totala orderöversikten innan du accepterar. Alla angivna priser är i svenska kronor (SEK) inkl. Moms (25%). Priserna är dagliga priser.
Om inget annat anges, måste det totala priset, inklusive leveranskostnader, betalas innan vi kan skicka / leverera varorna.
Vi accepterar följande betalningsmedel:

 

Varornas belopp dras endast från ditt konto när varorna skickas från vår webbshop. Vi kan aldrig ta ut ett större belopp än vad du godkänt för köpet. Betalningssystemet hos Kappa är godkänt av Nets och vi tar ingen avgift för betalning. Avgiften betalas av Kappa.


4. Säkerhet hos Kappa
Om du betalar med betalkort är du alltid skyddad mot missbruk. Vår webbshop fungerar i samarbete med Nets, och vi har skyddat data som transporteras över Internet i samband med ditt köp i vår webbshop med SSL-kodning (Secure Socket Layer).

Men så länge du bara tittar runt på vår webbplats för att hitta det du letar efter finns det ingen kryptering. När du behöver ange din betalningsinformation, kreditkortsnummer, utgångsdatum etc.. så kommer du in i det så kallade "säkra" området. I det säkra området är informationen krypterad och din information skyddas därmed.

Hos Nets valideras kreditkortsinformation, dvs. det undersöks om kortet t.ex. är spärrat eller av någon annan anledning gör det ogiltigt. Om allt är i ordning får du ett meddelande.

Kappa kommer inte att få någon information om ditt kreditkortsnummer och / eller utgångsdatum, men kommer att meddelas att ett belopp har reserverats för Kappa för senare överföring när vi har skickat din beställning. När beställningen har skickats till GLS överförs det reserverade beloppet till vårt konto hos Nets.

Du har ingen självrisk i händelse av att ditt kort missbrukas i en internetbutik som använder SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalningssystem. Därför är du bättre skyddad än i den fysiska världen. Kappa ger dig denna säkerhet.

 

5. Leverans

Varor som beställs på den svenska webbshopen levereras endast till fysiska adresser i Sverige.

Om inget annat anges är leveranstiden 2-3 arbetsdagar från det att du fick din orderbekräftelse.

Om du inte har fått dina varor inom 7-9 dagar, vänligen kontakta vår kundtjänst på web@kappanordic.com

De beställda artiklarna skickas till dig antingen via GLS Package Shop eller GLS Business.

GLS Package Shop är en tjänst där du kan hämta din leverans i en butik nära där du bor. När du gör din beställning i vår webbshop väljer du själv i vilken paketbutik du hämtar ditt paket. Om du anger ditt mobilnummer när du beställer, skickar GLS ett textmeddelande när ditt paket är klart för hämtning - du kan också välja att bli meddelad via e-post. Kom ihåg att ta med ett giltigt ID när du hämtar paketet.

Du väljer GLS-verksamhet om du vill ha ditt paket levererat till en företagsadress.

En fast fraktkostnad på 75,00 SEK läggs till i varje beställning, oavsett antalet artiklar i din beställning. Det är gratis frakt för beställningar över 900,00 SEK.

 

6. Ångerrätt

Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar efter mottagandet av varan. Ångerrätten kan utövas utan att ange något specifikt skäl genom att skicka ett meddelande till oss via e-post till ks@primetimedenmark.dk. Du kan välja att använda standard returformuläret som finns längst ned i detta dokument, vilket inte är ett krav.

OBS! Du kan inte utöva ångerrätten genom att helt enkelt vägra att ta emot föremålet eller inte hämta det hos transportören.

Vi rekommenderar att du alltid inkluderar ditt ordernummer i avbokningsmeddelandet för att undvika fel och förseningar. Om du har tappat din retursedel, kontakta kundservice som skickar en ny.
Om du skickar ett meddelande om retur av köpet måste du returnera föremålet till oss på adressen nedan utan dröjsmål och senast 14 dagar efter att du meddelade att du ångrar köpet:
Prime Cargo A / S
Att .: Kappa
Terminal 1, port 4 - 9
Profilväg 4
6000 Kolding

Vi kan behöva dokumentation på att artikeln har skickats innan tidsfristen. Om artikeln levereras måste den förpackas ordentligt.

Om du avbryter köpet i enlighet med dessa villkor återbetalar vi köpeskillingen tillsammans med fraktkostnaderna till din adress. Du måste dock betala för att returnera varorna själv.

OBS! Du är ansvarig för alla skador som kan uppstå under transporten. Observera också att du måste bära kostnaden för att returnera föremålet själv om vi inte har levererat föremålet till dig fel eller om föremålet har skadats eller varit felaktigt vid mottagandet.

För mer information om din 14-dagars ångerrätt, besök webbplats: http://www.kfst.dk/Consumer Relations.


7. Reklamation och klagomål

När du handlar i vår webbshop har du naturligtvis 24 månaders garanti. Detta innebär att du antingen kan få tillbaka pengarna, en ny artikel (om varan inte är slut) eller rabatterat pris, beroende på den specifika situationen.

Det är beroende av att reklamationen är godkännt och att felet inte uppstått till följd av felaktig användning eller annat skadligt beteende. Det måste reklameras inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet på artikeln. När du vill reklamera, vänligen returnera varan till vårt lager:

Prime Cargo A / S
Att .: Kappa
Terminal 1, port 4 - 9
Profilväg 4
6000 Kolding

När du returnerar varan, ange en beskrivning av felet. Använd retursedeln eftersom det underlättar vår behandling och minimerar hanteringstiden. Om din retursedel försvinner kan du få en ny genom att kontakta kundtjänst på web@kappanordic.com Är din reklamation berättigad så betalar du inte för returfrakten.

Observera att vi inte tar emot paket som skickas med efterkrav.

Du kan klaga hos konsumentsklagenämnden via den här länken: http://www.forbrug.dk/Dineklagemuligheter/Saadan-klager-du/Klag-til-Konsumentsklagenämnden.
8. Returnering av varor

Återlämnade artiklar ska vara i gott och oskadat skick. Om returnerade varor visar tecken på skador eller användning, utöver vad som är nödvändigt för att bestämma varornas egenskaper och funktion, är du ansvarig för nedskrivning av varans värde. Vi uppskattar ett värde baserat på en specifik bedömning av den returnerade artikeln, baserat på följande riktlinjer för nedskrivning:

• Inget bevis för användning och föremålet finns i originalförpackningen: 0%.
• Mindre bevis för användning av föremålet: Ca. 50-75%.
• Synliga tecken på användning av produkten, t.ex. smutsiga fläckar: Ca. 75%.
• Synlig skada på föremålet, fläckar, sprickor och liknande eller tvättat i motsats till tvättanvisningarna: Ca. 90-100%.

Betalning för artikeln kommer att returneras så snart som möjligt och i alla fall inom 28 dagar efter mottagandet av dina returnerade varor. Om du använder vår etikett för returfrakten drar vi 75,00 SEK av returbeloppet.
Du kan också välja att returnera på egen hand – och då till nedan adress.
Prime Cargo A/S
Att.: Kappa
Terminal 1, Port 4 - 9
Profilvej 4
6000 Kolding

Byte av varor äger rum på samma villkor som returnering av varor. Du returnerar de oönskade artiklarna och beställer de nya artiklarna på vår webbplats.


9. Färger

Även om vi har gjort stora ansträngningar för att specificera färger och kvaliteter så exakt som möjligt så kan datorfärger och skärmupplösningar variera. Mindre färgavvikelser anses därför inte vara något fel i inköpslagen.

10. Personlig information och cookies

Vi samlar in, behandlar och lagrar data i enlighet med personuppgiftslagen.

För mer information om den information vi samlar in och hur den används, vänligen se Integritetspolicyn, som kan nås via denna länk: Sekretesspolicy.

För mer information om vår användning av cookies, se vår cookiepolicy som kan nås via denna länk: cookie policy.

11. Lagval

Dessa villkor och köpeavtal rörande köp av varor från oss regleras av dansk lag, med undantag av dansk lovvalgregler och CISG.

12. Reservationer

Vi reserverar oss för skrivfel, slutsålda artiklar och force majeure, inklusive leveransfel från våra leverantörer.
Bilaga: Standard uttagsformulär
(detta formulär kommer att fyllas i och returneras endast om ångerrätten görs gällande)
Till Primetime Denmark A / S, CVR nr. 20053178, Blokken 81, 3460 Birkerød, e-post: web@kappanordic.com

Jag meddelar härmed att jag vill utöva ångerrätten i samband med mitt köp av följande varor:
Ordernummer :
Namn:
Adress:
Beställningsdatum:
Mottagningsdatum:
Dagens datum:

Hello and welcome to Kappa Nordic, do you want to switch to your local site with local prices?