Retur och reklamation

Har du ångrat ditt köp?
Du har alltid rätten att avbryta ditt köp och har upp till 14 dagar för att meddela oss att du kommer att returnera din vara. Vi återbetalar ditt köp 100% om artikeln är oskadad och returneras i samma skick och i originalförpackning.
Här menar vi den påsen som själva föremålet är inslaget i. ”Originalförpackning” får inte förväxlas med kartong eller leveranspåse.
För mer information om retur, kolla in våra handelsvillkor här.

Observera också att du själv måste stå för kostnaden för att returnera varan såvida vi inte har levererat föremålet till dig fel eller om objektet har skadats eller varit felaktigt vid mottagandet.

 


Vill du ha en annan storlek?
Om du vill byta en produkt som du köpte från kappa.se till en annan storlek, returnera fel storlek enligt beskrivningen nedan och placera order på den nya storleken / beställningen i webbshoppen.

 


Så här returnerar du
Vi har för närvarande inte möjlighet att bifoga en returetikett, men du är välkommen att skicka tillbaka produkterna i samma påse och skriva adressen nedan. Kom ihåg att bifoga följesedeln.

.
Paketet måste skickas till:
Prime Cargo
Att .: Kappa
Profilvej 4
DK-6000 Kolding
Notera att vi inte tar emot paket skickat med efterkrav.

Vilket belopp återbetalas när du returnerar en artikel?
Om du avbryter ditt köp återbetalar vi köpeskillingen.

Återbetalning om du har förnyat eller blockerat ditt kort
Om du ångrar ditt köp och vill returnera, men har förnyat ditt kreditkort under tiden, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post: web@kappanordic.com innan du skickar artikeln / varan tillbaka. Vi hittar sedan en alternativ återbetalningsmetod.

 


Återlämnande av felaktig eller defekt artikel
Om du får en felaktig artikel eller något saknas i din beställning ber vi dig kontakta kundservice ks@primetimedenmark.dk eller tel. 0045-38192460 så snart som möjligt för att få en ny artikel eller få köpet återbetalt.

Reklamation
Du har 2 års garanti på alla artiklar som köpts på kappa.se. Detta innebär att du antingen kan få produkten reparerad, ersatt, återbetalad eller rabatterad beroende på den specifika situationen.
Du bör kontakta kundservice (web@kappanordic.com eller tel. 0045-38192460) så snart du upptäcker att artikeln är defekt. Vi ber dig skicka en bild av felet så att vi snabbt kan bedöma hur vi ska kompensera dig på bästa vis.
Reklamationsrätten gäller varor som är defekta enligt inköpslagen. Du måste reklamera inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet på artikeln.
Reklamationsrätten täcker inte fel orsakade av normalt slitage, oaktsamhet eller felaktig användning / tvätt.

Är du i osäker?
Om du är osäker är du alltid välkommen att kontakta oss på web@kappanordic.com